Ahad, 12 Februari 2017

Bila sesekali teringin....

Sebagai wanita berkerjaya...ewah...memasak bukan lah keutamaanya...makan di luar atau tapau je...janji kenyang....tapi sesekali tekak memang teringin nak makan masakan sendiri...tapi malas mengatasi segalanya...terutama kalau hari biasa.

Jadi hujung minggu haritu, aku kuatkan semangat untuk memasak...tak le masak apa pun..hehehe...menu yang simple sajork iaitu masak lemak telur, buncis goreng and sambal bilis.  Sambal bilis ni selalu aku hidangkan pada rakan rakan ...diorang kata sambal bilis aku paling best...and they suggest to make it commercial...ko giler aku nak meniaga sambal bilis..macam rajin sangat...maybe not now lah...akan difikirkan kemudian.

So, ini lah hasil usaha gigih memasak di hujung minggu...




Walaupun simple, tapi puas ... makan bertambah lagi ..haha

Diakhiri dengan gambar Nonat...yang tak kisah mummy masak ke tidak...janji ada wet food favouritenya...Ye ke Nonat :-)..gemuk ngko sekarang ye...





2 ulasan:

  1. Jangan lupa lantingkan sikit sambal tumis ikan bilis kat orang sini kalau dah jadi commercial nanti ek.....

    Tapi betullah HG.... jemu jugakkan kalau asyik makan luar jer. Teringin jugak nak tunjuk skill memasak hihi...

    BalasPadam
  2. Itu dah mesti...entah bila kut nak jadi kenyataan tu...kena minta tolong hainom le tlg viralkan sambal tumis saya nanti..hehehe

    BalasPadam