Ahad, 16 Julai 2017

Bila Sawan Rajin Dah Mari...

Perkataan sawan ni pinjam kata kata @hainom ok je...hehehe

Entah kenapa aku teringin sangat nak makan homemade laksa.  Dah lama teringin, tapi sebab tak pernah buat sendiri, jadi aku kuburkan keinginan.  Dah berhari hari asik intai cara cara buat laksa di ig.  Tak le susah mana pun nak buat.  

Jadi hari Sabtu lepas, sawan rajin tetiba datang tanpa diundang.  Gigih lepas sarapan keluar ke supermarket beli barang barang untuk laksa.  Cadang nak ikan kembung, tapi takde stok pulak aritu, ikan sadin pun ikan sadin lah.  Janji ikan. 

Lepas berkungtau kat dapur, inilah hasilnya...mengigil makan uolss...sebab laporrr...tapi memang puas hati sebab boleh letak sayur banyak banyak...biasa yang beli kat pasar malam tu, alahai..sayurnya punya la sikit...jadi buat sendiri, suka hati nak letak sayur mayur banyak banyak.

The kuah laksa...


 One plate of laksa for me...yummy

The veges....



Kan aku kata aku dah kena sawan rajinkan...petang tu pulak aku buat agar agar pandan bersantan.  Sebab daun pandan memang subur tumbuh dalam pasu kat luar rumah.  Geram je tengok daun daun hijau tu, so datang idea nak buat agar agar. 

Ni la rupanya...yang dah dipotong untuk di share pada rakan rakan pejabat hari ni...tak la cantik sangat kan..tapi rasa boleh la tahan dan baunya memang wangi..


Kat bawah pulak gambar jejemput jagung aku buat semalam..hehehe..kan kata sawan rajin dah mai...


Sekian, aku tak harap sawan rajin ni muncul selalu...sebab i takut i terlebih makan kalau rajin sangat masak :-)

2 ulasan: