Rabu, 13 Disember 2017

Ketagihan Yang Agak Pelik

Risau dengan diri sendiri...

Sejak akhir akhir ni dah jadi macam satu ketagihan...balik dari keje...dah selesai semua urusan yang sepatutunya...maka aku pun akan menghadap skrin hanphone sampai lupa waktu tidur hanya untuk melihat kejadian kejadian  kemalangan di atas jalanraya yang terjadi di seluruh dunia (sumber dari FB)...kadang kadang aku replay berkali kali hanya untuk melihat di mana silap dan salah siapa kemalangan terjadi.  

Banyak yang terjadi tu, pada pendapat aku disebabkan  i) memandu terlalu laju  ii) keadaan jalan yang terlalu licin dek ais kerana musim sejuk  iii) sistem jalanraya yang bercelaru  iv) kecuaian pemandu sendiri  v) kurang komensen dikalangan pemandu.

Bila melihat semua ini, pada pendapat aku, sistem jalanraya di Malaysia sangat baik dan teratur berbanding di negara negara tertentu.  

Tapi malangnya hobi aku ni bukan lah sesuatu yang boleh dikongsi sebab tidak ramai yang berminat nak tengok dan yang pasti bateri cepat kaput..bagi yang mengemari minat macam aku...sila like page "auto's balesetek" ..itu antara page yang aku suka ..  Bukan semua kemalangan dalam tu kemalangan maut.  Ada juga kemalangan kemalangan yang dibuat dengan musik yang santai dan lucu...ni kalau kemalangan akibat kebodohan sendiri....biasa pemandu adalah wanita...yang tu memang kelakar...

Oh..aku tidak enjoy lihat kemalangan kemalangan tu semua....yang pasti menjadi lebih berhati hati.






2 ulasan:

  1. Oh no..

    Takde la akak nak tengok video kemalangan semua tu. Nanti jadi mimpi ngeri.

    BalasPadam
  2. Dah jadi penyiasat pulak ek haha...
    Takut ah tengok video eksiden...tak sampai hati weyh!

    BalasPadam