Ahad, 10 Jun 2018

Berbuka di luar VS masak sendiri

Tajukkk....macamkan ko hari hari memasak...auta je lebih ni kannn...heeeee

Anyway, nak cerita sepanjang bulan ramadan ni...aku hanya berbuka 3 kali je diluar....
selebihnya lebih selesa berbuka dirumah...

Berbuka dirumah lebih santai...tak yah pikir nak harung jem lepas berbuka...
Aku masak yang simple simple je...
Puasa kan....dah lapar tu makan apa pun sedap...
Tapi aku memang jenis tak reti masak sikit sikit
sekali masak seperiuk (jgn ingat periuk besar pulak ye)
tapi aku jenis tak kisah makan lauk perangat...
lagi lagi bulan puasa ni...jimat sikit duit & tenaga...
Contoh kalau aku masak gulai...3 hari baru habis...cuma masak sayur je
untuk menambah lauk berbuka...

kat bawah antara gambar gambar yang sempat diambil ketika berbuka diluar...

Gambar di bawah waktu berbuka di IYC Cheras...antara lauk pauknya...


Kueh mueh....


Udang Masala...


Buah buahan....



Rendang daging ni sangat sedap....teringat ingat sampai sekarang
 
Kacang Panjang goreng ...


Ayam masak kicap bersambal kut...pun meletop rasanya...

Dah kenyang...jom bayar kat kaunter....aku suka berbuka disini..orang tak ramai..relax relax je
makan makan sampai kul 10..hahahaha...



Gambar bawah pulak masa berbuka di Sheraton Imperial KL...
Gambar makanan tak sempat nak amik sebab sampai pun dah dekat waktu berbuka...
lagipun orang agak ramai ...aku segan...
  


Ni pulak berbuka di restoren dekat dekat rumah jer....



Yang lain lain berbuka dirumah bersama lauk pauk masak sendiri atau ada yang dibeli...antaranya...

Masak lemak udang & buncis...

Ayam masak lemak cili padi, sambal bilis, buncis goreng...


Lemang, daging dendeng..(semua pun beli..heee)

Kari ikan, sawi goreng, sambal bilis...karipap beli yang instant..tinggal goreng je



Gitu le ceritanya....

Sendiri terliur tengok gambar lauk pauk ni...












Tiada ulasan:

Catat Ulasan