Ahad, 24 Februari 2019

SOOKIE'S STORE di Kuantan, kepunyaan blogger pencinta haiwan

Salam Sejahtera semua,


Dah lama nak cerita pasal Sookie's Store ni...tapi asik lupa je hingga la semalam aku kembali membaca entri di blog Iz Yahya ni (owner Sookie's Store)...puncanya sebab aku google info mengenai kucing, keluar jugak info tu di blog Iz, FYI, aku memang peminat setia blog si Iz ni...walaupun sekarang beliau jarang up date, tapi bila bosan, aku akan kembali ke blognya sebab terhibur baca kisah kucing kucing beliau.

Yang boleh aku katakan, Iz ni memang pencinta haiwan yang tegar, tidak berkira wang ringgit jika mengenai kucing kucingnya.  Dan kucing kucing peliharaannya setahu aku, cuma seekor je yang dibeli, iaitu seekor kucing bengal yang diberi nama Hachico, yang lain lain semua adalah kucing kucing jalanan yang diselamatkan.  Aku hafal semua nama nama kucing beliau dek kerana minat sangat baca blog beliau...hahaha...kira dah macam selebriti kucing kucingnya pada aku.

Semasa aku tahu beliau dah buka petshop di Kuantan, aku tak lepaskan peluang mengunjungi kedainya masa ke Kuantan (kebetulan aku memang selalu ke Kuantan mengunjungi kakak aku)...aku jugak berpeluang berjumpa dengan Iz sendiri...semestinya beliau seorang yang peramah.  Aku kagum dengan susunatur yang kemas di kedainya, dan yang paling istimewa, belaiu juga menempatkan kucing kucing peliharaannya di dalam kandang atau di dalam kurungan cermin, jadi pelanggan yang datang (semestinya pencinta kucing) dapat melihat kecomelan dan kegebuan kucing kucing beliau (fyi, semua kucing kucing yang dibela oleh Iz dikedainya adalah kucing kucing jalanan yang diselamatkan).  Aku rasa kandang cermin tersebut memang direka khas.  

Rasanya inilah petshop yang paling kemas, bersih, yang pernah aku kunjungi.  Kadang kadang Iz melepaskan sekor dua kucingnya untuk melayan pelanggan.  hahahaha   Masa aku datang dulu, aku dilayan oleh cik Bella Belon...gebu gebas jer...Aku memang bangga jika ada anak melayu yang berjaya dalam bidang perniagaan ni.. dan  keupayaan Iz memang tidak disangkal dan aku doakan moga beliau terus berjaya dan moga terus sukses dan dimurahkan rezeki.  Jadi sesiapa yang ke Kuantan tu, sila la singgah ke Sookie's Store...

Dan ditingkat atas premis beliau, ditempatkan pulak pusat penjagaan kucing yang lengkap dengan kemudahan penghawa dingin dan ventilator...disinilah Iz menempatkan kucing kucing yang banyak dibuang oleh orang yang tidak bertanggungjawab dihadapan premisnya.  Mulia hatinya.  Agaknya mungkin sebab itulah Allah murahkan rezeki beliau.  (Anda boleh rujuk di blog beliau disini ........

Di bawah aku sempat bergambar dengan selebriti meow di Sookie's Store...tengok la badannya...gebu, montel..padahal dulu hanya lah seekor kucing jalanan....tapi dalam gambar ni bukan cik Bella Belon...yang ni dah lupa namanya..



Dibawah adalah gambar gambar didalam Sookie's Store.  (Gambar gambar adalah milik Iz Yahya sendiri yang saya ambil di blog beliau ).  Kemas dan teratur ...sangat senang nak cari barang barang yang dihajati...ada bermacam pilihan makanan kucing, pasir kucing, cat carrier..vitamin dan segala yang berkaitan dengan penjagaan kucing memang terdapat di Sookie's Store...ada kemungkinan anda akan overbudget kalau dah masuk Sookie's Store...hehehe




Kat bawah ni pulak bahagian untuk aksesori kucing...banyak pilihan...boleh buat poket rabak kalau masuk sini..hahaha...tapi ada je diskaun yang Iz bagi untuk pelanggan pelanggannya...boleh rujuk di Sookie's Store FB beliau....yang pasti harga memang berpatutan...



Begitulah cerita mengenai Sookie's Store kepunyaan seorang anak melayu pencinta haiwan juga penulis blog satu masa dulu...aku juga menyimpan cita cita untuk memiliki sebuah petshop atau pusat jagaan kucing (cat boarding)...tunggu masa yang sesuai je...doakan ye....

3 ulasan:

  1. Bestkan ada bisnes sendiri, mcm Iz ni.... bukaklah HG kalau ada peluang

    BalasPadam
  2. comeynya dia.... anyway salam kenal ya awak :D

    BalasPadam