Selasa, 17 Januari 2017

Bertaut kembali....

Hello,

I have not much story to tell...instead of pergi balik kerja and facing the bad traffic every morning...but today...i just wanted to share a little things about me :-)

Am not a kind of peramah...but i am not a sombong person...i hardly speak if i do not know the person ..tapi once i know them...aku jadi tak karuan pulak nak bercakap..hahaha...

Jadi kenkawan aku memang la boleh dibilang dengan jari.  I rather pick the quality than quantity dalam berkawan.  Bukan bermakna aku memilih..tapi rasanya  korang tau kan that some people is being good to you coz they have hidden agenda...dan aku selalu jauhkan diri dari golongan ini.

Hari ni aku nak cerita pasal one of my bff ni.  Actually i got 2 girls as my bff tapi hari ini biar aku ceritakan kisah dia dulu..hehehe...kami kenal dah lama but something went wrong in 2008  and broke our friendship...it tooks a while like 4 yrs...dan aku kalau dah membenci..aku delete terus mereka mereka dari hidupku...so, tak yah nak pikir dah or amik tau...buruk nau perangai aku.

So, something happened in end 2012 dan ntah macamana our friendship bertaut kembali.  Let it gone be by gone..buang yang keruh dan ambil yang jernih, gitu prinsip aku...

Aku hepi sesangat sebenarnya dan bersyukur.  Bff aku ni sangat memahami aku.  Our character is totally different i tell you..tapi we still manage to be a good friend tho.  Dia sangat teliti dan teratur...sedangkan aku jenis yang ikut rasa hati/mood...dia akan stick to one brand or one place kalau dah suka...sedangkan aku suka try sana sini...Dia agak penakut, gayat sedangkan aku agak berani dan suka ketinggian.  Tapi kalau tang selera, dia pulak jenis yang suka mencuba itu ini...sedangkan aku sebaliknya...aku suka lauk kampung je uolsss...

Mine if i say, despite all this, muka kami agak serupa..mcm adik beradik orang selalu kata dengan size badan yang agak sama dan chinese look..hahaha

Serupa ke?




Ni masa cuti cuti with bff's last 2 years....langkawi kut










Aku memang bersyukur everything is back to normal...moga persahabatan ini akan berterusan selamanya.

and last but no least...my anak bulus yang sedang ketawa riang....






5 ulasan:

  1. Salam 2017 HG..... Biasalah manusia namanya, mcm mcm perangai dan ragam. Ada yg sesuai, ada yang tidak. Alhamdulillah, baguslah tu kalau dah baik balik. Peganglah pada pepatah, hidup kita ni bukannya lama untuk membenci insan lain.... Cheewah hihi.....

    BalasPadam
  2. Salam kembali Hainom...ye betul pepatah cik hainom tu...biasa la..hidup manusia ada pasang surut...cuma jangan ada dendam kesumat je di hati manusia...baru hidup aman.

    BalasPadam
  3. Salam.

    Syukurlah dah baik semula. Alhamdulillah.

    Akakpun tak peramah. Kawanpun tak ramai. BFF memang takde dalam kamus hidup akak. Bagi akak, semua kawan sama je. Sama rata. Tiada beza membezakan mengikut status/pangkat.

    BalasPadam
  4. terima kasih cik azz sebab sudi singgah ☺ dan saya suka baca blog cik azz sebab ada segmen DIY...boleh beri inspirasi cara nak recycle

    BalasPadam