Khamis, 5 Disember 2019

Kisah si anak kucing yang bersuara nyaring....

Salam...lamanya tak bersiaran dek kerana terlampau sibuk dengan kerja yang mengejar deadline...apa nak buat...kerja kena letak No. 1 sebab tu tunjang untuk segalanya...hehehehe...

Sebenarnya aku nak cerita perihal bercuti ke Perth ujung November aritu...tapi biar aku cerita pasal si anak kucing cinonet yang bersuara nyaring ni dulu ye...

Balik je dari bercuti ke Perth, esok hari tu aku pergi makan di Bandar Baru Selayang...macam biasa lepas habis makan, lepak jap kat rumah rakan karib aku ni...masa nak balik tu...dari dalam kereta lagi aku dah dengar suara nyaring mengeow si anak kucing...aku nampak sorang budak dalam umur 6 tahun dengan kakaknya duk pegang kucing ni...aku undur kereta balik...tanya budak ni nak bawak kemana anak kucing ni...nak letak ke tempatnya balik, kata budak ni...takde ibunya katanya...rasanya budak ni mungkin nak tolong, tapi tak reti ...alahai..kecik sangat lagi...aku tanpa berfikir panjang terus ambil dari tangan budak tu...

Maka bermula la episod menjaga seekor kucing kecil yang kehilangan ibu...kena suapkan susu..aku belikan susu kambing..dan terpaksa bawak ofis tau...hahahaha...sebab kalau biarkan kat rumah, takde siapa pulak nak bagi susu...kebetulan di ofis memang tingkat yang paling atas dan ada ruang rooftop untuk tempat lepak dan jamuan segala..disitu le aku letak si Auchie...dalam 3 jam sekali aku akan ke rooftop untuk bagi susu...gitu la dalam seminggu berturut aku bawa ke ofis sehingga la si kitten dah boleh makan sendiri...aku namakan si kitten dengan nama Auchie...sebab jumpa sebaik sahaja aku bercuti dari Australia...gitcheww...kat rumah bernanah gak la telinga dengar si Auchie ni mengeow...suara nyaring tak padan badan kecik...

Sekarang dah pandai makan sendiri dan aku tak bawak lagi ke ofis...

Si Auchie masa memula dibawak kerumah...kecik sangat kan...


Di Rooftop ofis...


Masa bagi susu....


Sekarang dah nak masuk 3 minggu dah dalam jagaan aku.  dan aku dah bagi makan wetfood dalam tin tu..so far Alhamdulillah...moga Auchie terus membesar dengan sihat...

3 ulasan:

  1. Comelnya Auchie alhamdulillah pandai dia susu guna botol.
    Sharing is caring.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang dah besar, nakal macam monyet..dah tak bagi susu dah..hehehe

      Padam
  2. pernah jugak ada anak kucing yg nyaring suaranya. tapi dah hilang. harap dia selamat la.

    BalasPadam