Selasa, 7 November 2017

Bila Jezzy Kena Cium....

Salam Ceria semua,

Ni cerita semalam.  Kejadian ni terjadi waktu pagi nak pergi kerja.  Waktu sampai Jalan Loke Yew, kat situ memang agak "bumper to bumper"...aku mengekor kereta depan agak dekat dan aku nampak kereta belakang agak jarak.  Pastu tetiba kereta depan jalan agak laju, aku pun mengekor...ntah camana, tetiba dia brek mengejut..aku sempat brek walau aku mengekor rapat, tapi kereta belakang tak sempat brek...gedegang..kena bumper keta aku...ahhhhhhhh..(aku suspek driver main telefon, tu pasal tak sempat brek, sebab jarak dia mengekor tak rapat sangatpun).



Aku turun tengok keadaan kereta...ahhh...kemek dah jezzy ku...so saddaa....

Yang melanggar kereta aku pun turun jugak...meminta maaf...seorang perempuan berbangsa cina..aku cool je...kata its ok...tapi dia kena la settlekan hal kereta aku kan...so dia nak bagi aku RM200...aku tak setuju sebab aku tak tau kos sebenar ketuk dan cat...pastu aku cadangkan dia claim insuran dia...dia kata nak call lakinya dulu...

ok, aku tunggu...dah congceng..congseng kat tipon, dia tanya aku, ok tak kalau dia bawak aku ke bengkelnya...katanya somewhere kat Jalan Chan Sow Lin, aku terus setuju sebab memang dah dekat ofis aku...so ke Jalan Chan Sow Lin le aku pagi tu mengekor keretanya dari belakang...sampai dibengkel, hubbynya pun sampai...yang best tu, hubbynya terus buka bonet kereta aku, check itu ini , pastu tanggalkan alat penutup kat bonet, tanpa minta kebenaran aku...sabar je la aku...aku peratikan je perangainya...pastu tetiba minta kunci macam gangster...(macam Ahlong pun ada)

Meh sini aku desribe lakinya itu...berbadan besar dan tinggi, masih muda...jari emas penuh di jari...tak bercakap langsung  dengan aku...dia bersuara hanya masa nak minta kunci kereta je...

Yang di bawah berbaju hitam tu la lelaki yang aku cerita kat atas...


Gambar atas masa kereta aku sedang di ketuk...pastu aku ke ofis bengkel tu tanya bila siap kereta aku..katanya petang baru siap..so, memang tak la aku nak tunggu situ...jadi aku minta tolong perempuan cina tadi untuk hantar aku ke luar kawasan bengkel supaya senang aku tunggu teksi...dia kata ok...tapi kena pulak ikut kereta lakinya sebab dia nak hantar kereta dia pulak ke bengkel yang lain..eh..nape tak hantar sekali kat situ ek..hmmm..lantak situ..janji kereta aku dia settlekan..

So, aku naik kereta perempuan cina tu..didepan kereta lakinya...mengekor ke bengkel lain la pulak..gasaklah...janji dia nak hantar aku kat ofis katanya..dah sampai bengkel yang lain...perempuan tu settlekan hal kereta dia pulak...dah selesai, aku naik la pulak kereta lakinya yang macam ahlong tu...sekejap je pun...dah selamat sampai ofis, aku pun turun ucap terima kasih...masa tu terpikir gak nak minta nombor telefon perempuan cina tu...tapi bila fikir kereta dah hantar bengkel, takde sebab aku nak nombor telefon lagi dah...ahhh..gamble je..takkan dia nak tipu kan...petang aku kol bengkel tu...dah siap keta aku ..yeayyyyy...syukur sangat...walaupun deal dengan orang macam ahlong, tapi semuanya selesai....kos repair bila ditanya kerani bengkel tu, dia pun tak pasti..dalam 3 ke 4 ratus macam tu katanya...

Gambar sebelum ketuk...


Gambar selepas ketuk...aku puas hati....


Gitu la kisah semalam...memandu atas jalanraya ni, semuanya bergantung pada nasib...kadang kadang kita dah bawa berhati hati..tapi disebabkan kecuaian orang lain...kita pun jadi mangsa...jadi sebelum memulakan perjalanan, berdoalah kepada Nya moga perjalanan kita dipermudahkan...

Ok, kat bawah pulak cerita minggu lepas meraikan harijadi bff di GPO Genting...dah sekali updat tu..jom kita cerita sekali harung...ntah kenapa rajin pulak kitorang nak naik ke Genting...akupun memang dah lama tak genting..so jom...

Tak naik sampai atas pun...sampai ke level GPO je (Genting Premium Outlet), kami makan di Absolute Thai je...sejuk sejuk layan nasi panas panas memang best...licin semua...haha


Us again..dah lama tak bergathered dengan diorang ni..almaklum ofis dah lain lain..tapi ikatan tetap kukuh di hati...yang dress merah tu la besday gurl...

Gitu lah ceritanya.....

Ok..terima kasih sudi membaca...


3 ulasan:

  1. Aduhhh part kerete kena cium tu mmg sedih ek.
    Ha...biasalh org sekarang ni HG, bawak keta pun pegang hp. Drive sambil WA gitu kekdahnya. Bila brek menegejut baru sedar kereta cium kerete depan. Nasiblah bengkel tu boleh buat cepat, satu hari je dah siap...

    Tak pernah lagi sampai GPO ....Sama ke mcm PO PO yg lain?

    BalasPadam
  2. Hainom, cepat sebab satu panel je yang kemek kut...nasib tak terkena tempat lain...

    Alamak, tak reti pulak nak comparekan..sebab saya belum pergi PO PO yang lain..hahaha

    BalasPadam