Selasa, 28 Ogos 2018

Pulang lah Veri....

Hari ni dah masuk 2 hari anak bulusku si Veri tak balik rumah...sedihnya...pagi 27/8/19 , aku tak nampak kelibat dia kat luar nak masuk rumah untuk makan.  Si Veri ni biasanya kalau malam memang tido dalam rumah, tapi ada masanya kalau aku nak tutup semua pintu, dia sibuk nak keluar, biasanya aku biarkan je sebab memang pagi mesti dia ada tido bawah kereta...tapi pagi tu memang tak nampak kelibatnya...aku memang rasa tak sedap hati...perasaan akan kehilangan tu ada....tapi sedapkan hati..ahh..balik kerja nanti harap dia ada tapi hampa....

Veri ni kelahiran rumah...ibunya tak sempat aku mandulkan...tapi lepas beranak aku terus mandulkan ibunya..malangnya ibunya jugak hilang...rasanya kehilangan Veri ni ada kaitan dengan sekor kucing jantan yang selalu datang tumpang makan kat depan rumah ni..aku namakan putih je .kucing ni sangat dominan ...semua kucing aku dihambatnya, macamkan dia pulak tuanrumah...memang geram dan rasa nak hambat jer dengan selipar, tapi setiap pagi bukak pintu nampak mukanya minta makan...tak sampai hati...awal subuh tu, memang dengar suara kucing bergaduh, aku suspek si Putih dengan kucing aku Veri, aku biarkan je sebab tu adalah biasa...tapi tak sangka pulak si Veri takde pagi tu....

Aku sedih...hampir 6 tahun dia bersama...seekor yang suka makan...kalau makan berselera je...paling suka melekap kat riba aku...pantang aku duk kat sofa..ada je dia datang melekap...pernah sakit sekali...tapi kembali sihat selepas dihantar ke Vet...tapi lepas tu kepalanya sedikit teleng...

Veri, balik la....mummy rindu Veri  :-(


Bawah ni Veri dengan kakaknya...yang belakang tu ibunya...ibunya sangat penyayang dengan anak anak..tapi bila anak anak dah umur dalam 5 bulan gitu.. dia dah makin garang dengan anak anaknya...dah tak mau balik rumah...lama lama hilang macam tu jer...sedih..


Antara koleksi gambar gambar aku dengan si Veri...



Dan ini lah si Puteh yang rasa dia abang kawasan tu...



1 ulasan:

  1. Si Putih tu patutlah jadi abg kawasan.... mata lain dari yg lain sebelah biru sebelah kuning mau taknya ....
    Mak si Veri tu awet muda betul ye hihi...dah mcm adik beradik pulak sekali imbas hihi....Kucing mmg mcm tulah HG... dia garang sebab nak mengawan lagilah tu agaknya....

    Ohh si Veri ni rupanya dah 6 tahun....kira dah tua jugaklah ek HG

    BalasPadam